20
Jan

Μονόδρομος για το ελαιόλαδο η τυποποίηση

Το μόνο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μπορεί να έχει ο Έλληνας παραγωγός, είναι η ποιότητα ανέφερε ο Άρης Κεφαλογιάννης από τη Gaea, αναλύοντας τις προκλήσεις από τις οποίες προσδιορίζεται η παρουσία του ελαιολάδου στις διεθνείς αγορές.

Με το Silicon Valley να μπαίνει δυναμικά στη βιομηχανία τροφίμων, τους Αμερικανούς καταναλωτές να απομακρύνονται ολοένα και με ταχύτερους ρυθμούς από την λογική του γρήγορου φαγητού και να κατευθύνονται αποφασιστικά στο σπιτικό μαγείρεμα, τις μεγάλες εταιρείες τροφίμων να χάνουν κέρδη που κερδίζουν μικρότερα ανεξάρτητα μπραντς, μπορεί κανείς να υποστηρίξει πως το φαγητό είναι το νέο ίντερνετ. Λέγοντας τα παραπάνω, προλόγησε ο Άρης Κεφαλλογιάννης, ο μεγάλος άντρας της Gaea, το δεύτερο μέρος της ημερίδας που διοργανώθηκε στα πλαίσια της απονομής των Βραβείως Αγρότης της Χρονιάς 2019, που διοργάνωσε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η εφημερίδα Agrenda.

Στο πάνελ που ακολούθησε, ο Άγγελος Μοχλούλης, Γενικός Διευθυντής της Pieralisi Hellas A.E, ανέφερε πως χωρίς ποιότητα, δεν μπορεί κανείς να κάνει τίποτα. “Κάποτε έβρισκε αγοραστή, τώρα όμως οδεύουμε σε μια περίοδο όπου αν δεν παράξεις καλό ελαιόλαδο, δεν θα βρεις αγοραστή”. Νωρίτερα ο κ. Κεφαλογιάννης, υποστήριξε πως αν και παλαιότερα η Ελλάδα είχε το καλύτερο ελαιόλαδο παγκοσμίως, πλέον το έχει χάσει. “Το μόνο ανταγωνιστικό πλεονέκτιμα που μπορεί να έχει ο Έλληνας παραγωγός, είναι η ποιότητα”, είπε χαρακτηριστικά ενώ συνέχισε λέγοντας πως στο πλαίσιο αυτό, άλλος δρόμος εκτός από την τυποποίηση δεν υπάρχει, ενώ η διαδικασία αυτή είναι μια διαδικασία που χρειάζεται μακροχρόνιες προσπάθειες και υπομονή. “Να είμαστε ανταγωνιστικοί και βιώσιμοι σε συνθήκες έντονου ανταγωνισμού”, κατέληξε ο ίδιος.

Η μελέτη και μια τίμια συμφωνία ανάμεσα σε παραγωγούς και μεταποιητές είναι το παν στις επιτραπέζιες ελιές

Τι γίνεται στις ΗΠΑ με τους δασμούς; Τι κάνουν οι Ισπανοί για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί; Γιατί πέφτει η ελληνική παραγωγή; Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, καθώς και οι νέες καταναλωτικές τάσεις, είναι μελέτη απαραίτητη από δω και πέρα για κάθε παραγωγό και ενώσεις παραγωγών που ασχολούνται με την καλλιέργεια της ελιάς και συγκεκριμένα της επιτραπέζιας, που θέλουν να διαθέσουν τα προϊόντα τους στις διεθνείς αγορές. Τα παραπάνω υποστήριξε ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Olymp SA. «Η σκακιέρα είναι καθορισμένη. Όλοι είμαστε στο ίδιο καράβι, ή μαζί θα τα καταφέρουμε, ή μαζί θα βουλιάξουμε», ανέφερε ο κ. Κωνσταντόπουλος, υπογραμμίζοντας πως είναι απαραίτητο από εδώ και πέρα παραγωγοί και μεταποιητές να συνεργάζονται σε ένα κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εμπιστοσύνης, προκειμένου να μην υποβαθμίζεται η ποιότητα του προϊόντος. «Σταθερές τιμές και σταθερή ποιότητα. Να κάνουμε μια τίμια συμφωνία με σταθερές τιμές», είπε.

Εντός εξαμήνου πιστοποιημένο μητρικό υλικό

Αποτέλεσμα της συνεργασίας ΕΦΕ και Μπενάκειου Φυτοπαθολογικού Ινστιτούτου, θα είναι το πιστοποιημένο μητρικό υλικό, το οποίο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα είναι έτοιμο προς διάθεση σε φυτωριούχους για αναπαραγωγή πιστοποιημένου υλικού, ανακοίνωσε ο Γιώργος Κουμπούρης, ερευνητής του ΕΛΓΟ, λέγοντας πως “μιλήσαμε για την ανάγκη διαφοροποίησης, για ένα προϊόν που βγαίνει σε μια επιθετική αγορά. Προσπαθούμε να δώσουμε οδηγίες και να εκπαιδεύσουμε τουςς παραγωγούς, αλλά βλέπουμε ότι δεν έχουμε καν λύση στην πρώτη φάση της ελαιοκομίας που είναι το πολλαπλασιαστικό υλικό. Ο παραγωγός ξεκινά με ένα αβέβαιο προϊόν που θα ζήσει πολύ περισσότερο από τον ίδιο. Με την πρωτοβουλία αυτή όμως, θα διασφαλίσουμε ότι σε όλη την Ελλάδα, όταν λέμε κορωνέικη, εννοούμε κορωνέικη. Πάμε προς την κατεύθυνση που χρειάζεται η αγορά, ένα υλικό που συνδέεται με υψηλή και ποιοτική παραγωγή αλλά και δυνατότητα ελέγχου της νοθείας στα τελικά προϊόντα”, ανέφερε ο κ. Κουμπούρης.

Leave a Reply